خرید مهر برنجی بانکی

 
 

مهر برنجی بانکی

از هزاران سال قبل انسان‌ها روی گِل‌نبشته‌ها (گِل‌نوشته‌ها) پس از انتقال اطلاعات مدنظر خود، شکلی را ترسیم می‌کردند تا هویت ارسال کننده را مشخص کنند؛ امروزه ما به این کار «مُهر زدن» می‌گوییم. قدمت نخستین مهرها به شش هزار سال قبل باز‌می‌گردد و از دو نوع استامپی و استوانه‌ای بوده‌اند. معمولا بر روی این مهرها اشکال هندسی یا تصاویر حیوانات حک شده‌اند. مهرهای باستانی اغلب از سنگ‌های رودخانه‌ای ساخته می‌شدند. چند هزار سال گذشت تا بشر بتواند مهرهایی از فلزاتی همچون طلا، نقره و برنج بسازد. امروزه به دلیل گران بودن طلا و نقره دیگر از آن‌ها مهر نمی‌سازند. اما همچنان برنج، فلزی است که در مهرسازی بسیار از آن استفاده می‌شود. در گذشته‌ای نه چندان دور، مهر برنجی بانکی رواج زیادی داشت و معمولا افراد کم سواد یا بی‌سواد یا افراد دارای رعشه دست یا نابینا از آن استفاده می‌کردند اما این روزها علاوه‌بر کارهای اداری از مهرهای برنجی برای موارد دیگری نیز استفاده می‌شود.

مهر برنجی چیست؟

مهر برنجی، مهر کوچکی از جنسِ فلز برنج است. معمولا به صورت بیضی یا دایره در ابعادی حدود دو الی سه سانتی‌متر در یک الی دو سانتی‌متر ساخته می‌شود. در گذشته حکاکی روی مهر برنجی تنها به وسیله دست انجام می‌شد و همین امر مانع از جعل آن بود زیرا اغلب نمی‌توانستند دو مهر دست‌سازی که دقیقا شبیه هم باشند، بسازند. اما امروزه دستگاه‌های حکاکی ظریفی وجود دارند که این وظیفه را انجام می‌دهند. در گذشته تنها نام و نام‌خانوادگی بر روی مهر درج می‌شد و چون اندازه مهر کوچک بود اطلاعات دیگری نمی‌شد روی آن حک کرد. اما امروزه به لطف دستگاه‌های حکاکی جدید، ظریف‌ترین تصاویر و تعداد زیادی واژه را می‌توان روی مهر برنجی حک کرد.

مهر برنجی بانکی چیست؟

مهر برنجی بانکی، مهری است که نام و نام‌خانوادگی صاحب مهر بر روی آن درج می‌شود. این مهر به‌منزله امضای فرد است و تمام مسئولیت‌های حقوقی امضا را با خود دارد. اگر فردی بی‌سواد، دچار رعشه دست، نابینا یا از ناحیه دست ناتوان باشد، می‌تواند از این مهر استفاده کند.

ساخت مهر برنجی بانکی و مدارک مورد نیاز

ازآنجایی‌که مهر برنجی بانکی برای فردی ساخته می‌شود که امکان امضا کردن ندارد و استفاده از آن بار حقوقی برای اشخاص دارد، برای سفارش آن باید کارت ملی فردی که مهر به نام او است ارائه گردد؛ همچنین خود فرد نیز باید حضور داشته باشد. البته این روزها با موهبت اینترنت می‌توان علاوه‌بر سفارش حضوری، به صورت آنلاین نیز مهر را سفارش داد و مدارک را از طریق اسکن ارسال کرد. ساخت مهر برنجی بانکی حکاکی شده با دست، معمولا چند ساعت بیشتر زمان نمی‌برد و ساخت مهر برنجی حکاکی شده با دستگاه نیز کمتر از یک ساعت نیاز به زمان دارد.

ویژگی مهر برنجی بانکی

مهرهای برنجی بانکی که این روزها ساخته می‌شوند نسبت به مهرهای برنجی قدیمی‌تر سبک‌تر هستند. همچنین این مهرها در برابر لکه مقاومت بالاتری دارند و ساده‌تر تمیز می‌شوند. مهرهای برنجی مدرن بخاطر طراحی جدیدی که دارند در دست راحت‌تر قرار می‌گیرند و استفاده می‌شوند. اگر اطلاعات بر روی مهر برنجی بانکی توسط دستگاه‌های جدید حکاکی درج شود آنگاه می‌توان علاوه‌‌بر نام و نام‌خانوادگی، مطالب دیگری نیز بنا‌ بر اقتضا بر روی مهر حک کرد.

انواع مهر برنجی و کاربردهای آن

در چند دهه گذشته بیشترین استفاده از مهر برنجی بانکی برای امور اداری و حقوقی بوده‌است؛ اما این روزها کاربردهای متفاوت و حتی جذابی برای مهر برنجی وجود دارد. از جمله:

بسته بندی محصولات

یکی از جذاب‌ترین کاربردهای مهر برنجی استفاده در بسته‌بندی محصولات است. تولیدی‌ها و فروشگاه‌های زیادی این روزها از این مهر استفاده می‌کنند. در پایان بر روی بسته‌بندی یا بر روی فاکتور فروش در کنار بیتی یا جمله‌ای ارزشمند از مهر اختصاصی خود استفاده می‌‎کنند.

نامه و دعوت نامه

شاید تصور کنید با وجود اینترنت و شبکه‌های مجازی دیگر کسی نامه ارسال نمی‌کند اما در اشتباه هستید. هنوز هم ارسال نامه برای کسانی که دوستشان دارید و راه دور هستند یکی از زیباترین کارها محسوب می‌شود. این روزها نامه‌ها را با مهرهای برنجی فانتزی که ساخته‌اند برای دوستان مهر کرده و ارسال می‌کنند. همچنین شرکت‌های خصوصی بر روی دعوت‌نامه‌های خود از مهرهای مخصوص استفاده می‌کنند. گاهی نیز نامه‌های اداری خود را درون پاکتی می‌گذارند و بر روی آن از مهر استفاده می‌کنند. مهر زدن با موم‌های رنگی بر روی کارت‌های دعوت عروسی از جدیدترین و جذاب‌ترین کاربردهای مهر برنجی است.

اثر هنری

برخی هنرمندان که آثار دست‌ساز دارند همانند مجسمه، نقاشی و موارد مشابه در بخشی از کار از امضا یا مهر برنجی مخصوص به خود استفاده می‌کنند.
 

کیفیت دستور کار ماست

برای دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش لطفا با شماره های زیرتماس گرفته و یا در شبکه های اجتماعی زیر پیام دهید. باتشکر
 
c-2
c-3
 
 

مهر برنجی: مهر اداری یا مهر تشریفاتی

مهرهای برنجی این روزها کاربردهای گوناگونی دارند. بخشی از مردم تنها کاربرد ساده‌ای از مهر برنجی می‌شناسند و آن هم مهر برنجی بانکی است. این مهر ساده و ساخته شده از برنج تنها نام و نام‌خانوادگی را در برمی‌گیرد و برای موارد اداری و حقوقی استفاده می‌شود. اما کاربردهای جذاب دیگر مهر برنجی با موم رنگی و طرح‌های مختلف است که برای بسته‌بندی کالاها، پاکت نامه، دعوت‌نامه‌ها و روی آثار استفاده می‌شود.