خرید مهر نظام مهندسی

 
 

مهر نظام مهندسی

آیا تابحال با مهرهای نظام مهندسی سروکار داشته اید؟ آیا با ویژگی‌ها و نحوه ساخت این نوع مهرها آشنایی دارید؟ مهر نظام مهندسی یک مجوز رسمی است که به مهندسان یا سازمان‌‌های مرتبط با حوزه مهندسی اعطا می‌‌شود و نشان می‌‌دهد که فرد یا سازمان دارای تاییدیه و شناسنامه مناسب برای حرفه مهندسی است. در این مطلب قصد داریم تا شما عزیزان را با سیر تا پیاز مهرهای نظام مهندسی آشنا سازیم، پس تا انتهای این مقاله با همراه باشید.

ویژگی‌های مهر نظام مهندسی

مهر نظام مهندسی مجوزی است که که داشتن آن برای فعالیت‌های مربوط به ساخت و ساز و همچنین مسکن و شهرسازی برای مهندسان الزامی است. این مهر که به عنوان پروانه اشتغال به کار مهندسی نیز از آن یاد می‌شود، برای هفت رشته مهندسی مرتبط با ساخت و ساز صادر می‌گردد که در ادامه به معرفی این رشته‌ها می‌پردازیم: • معماری صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا • تاسیسات مکانیکی صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا • عمران صلاحیت‌های نظارت، محاسبات، اجرا، طرح گود و اجرای آن، بهسازی و اجرای آن • شهرسازی • نقشه برداری • ترافیک شایان ذکر است که بر روی مهر نظام مهندسی نام و نام خانوادگی مهندس، رشته، شماره پروانه اشتغال، شماره نظام مهندسی و شماره شهرسازی یا شماره امضای وی حک می‌شود.

انواع مهر نظام مهندسی


خوب است بدانید که سازمان نظام مهندسی کشور برای آن دسته از مهندسانی که اقدام به دریافت پروانه اشتغال به کار و مهر نظام مهندسی نموده‌اند،آزمونی را تحت عنوان ورود به حرفه مهندسان طراحی کرده است. این سازمان پروانه اشتغال به کار مهندسی را در سه نوع (پایه3، پایه 2، و پایه 1) به مهندسانی که در عضویت این سازمان هستند ارائه می‌دهد.

داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون ورود به حرفه مهندسان پس از قبولی در این آزمون، به منظور عضویت در سازمان نظام مهندسی کشور اقدام کرده‌‌ و درخواست صدور پروانه یا مهر نظام مهندسی می‌کنند. لازم به ذکر است که سازمان نظام مهندسی برای پذیرفته شدگان در این آزمون پایین‌ترین پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی یعنی پایه 3 را در نظر می‌گیرد. این افراد برای ارتقای پایه خود به 2 و 1 می‌بایست اقدام به شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های ارتقا پایه نمایند و همچنین در آزمون‌های حرفه‌ای نیز شرکت کنند.

ساخت و طراحی مهر نظام مهندسی

اهمیت طراحی مهر نظام مهندسی کمتر از ساخت آن نیست و در واقع نخستین گام در ساخت مهرهای نظام مهندسی، طراحی مناسب و اصولی این گونه مهرها است. ریز بودن بیش از اندازه حروف و اعداد سبب ناخوانایی مهر، ایجاد فضای خالی و عدم تقارن در مهر می‌‌گردد. از طرفی درشت بودن بیش از اندازه، موجب تداخل و در هم‌‌ریختگی نتیجه کار نهایی مهر خواهد شد. پس از تکمیل فرآیند طراحی مهر و تایید آن توسط مهندسین، گام دوم ساخت مهر انتخاب دستگاه مناسب است که بدین منظور پایه‌های مخصوص و اتوماتیک متعددی با مقاومت بالا برای ساخت مهرهای نظام مهندسی در بازار موجود است.

قیمت مهر نظام مهندسی

مهر نظام مهندسی به دلیل استانداردها و چهارچوب‌های تعیین شده از سوی سازمان نظام مهندسی و همچنین قرار گرفتن حجم بالای کلمات و اعداد در کادری محدود، نیاز به تبحر دارد. یکی از کارهای نسبتا دشوار در مهرسازی به شمار می‌رود. لذا تعرفه و قیمت انواع این مهرها هر ساله از سوی سازمان نظام مهندسی تعیین و به مراکز ساخت این مهر ابلاغ می‌گردد. شما عزیزان می‌توانید جهت استعلام از آخرین نرخ و تعرفه انواع مهر مورد نیاز خود به وبسایت این سازمان مراجعه کنید.

نمونه مهر نظام مهندسی


در این قسمت به معرفی چند نمونه از مهرهای نظام مهندسی خواهیم پرداخت.

مهر ژلاتینی

مهر نظام مهندسی ژلاتینی در 3 طرح دسته چوبی، پلاستیکی و کریستالی طراحی و ساخته می‌شود. مهرهای ژلاتینی بسیار اقتصادی و مقرون ‌به ‌صرفه هستند و برای آن دسته از افرادی که استفاده کمی از مهرها در طول سال می‌کنند، بسیار مناسب است. گفتنی است که این مهرها فاقد سرپوش بوده و در برابر اکسیژن از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

مهر اتومات جیبی

مهر اتومات جیبی به دلیل طراحی و ساخت منحصربه‌‌فردی که دارد نزد مهندسان از محبوبیت بالایی برخوردار است. جالب است بدانید که این مهرها دارای طرح‌های متعددی همچون خودکاری، اتریشی، دایره‌ای، تایوانی و غیره هستند که به راحتی حمل می‌شوند. مهندسان پر مشغله می‌توانند با سفارش این مهرها به راحتی آن را حمل و در مواقع لزوم استفاده کنند.

مهرهای مستطیلی

مهر نظام مهندسی مستطیلی را می‌توان از رایج‌ترین مهرهایی برشمرد که در بسیاری از شرکت ‌ها و دفاتر رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مهرها در ابعاد و اندازه ‌های متعددی ساخته و در رنگ بندی‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند.
 

کیفیت دستور کار ماست

برای دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش لطفا با شماره های زیرتماس گرفته و یا در شبکه های اجتماعی زیر پیام دهید. باتشکر
 
c-2
c-3
 
 

سفارش مهر نظام مهندسی

به منظور سفارش طراحی و ساخت مهر نظام مهندسی، ارائه پروانه نظام مهندسی الزامی است. همچنین علاوه بر داشتن پروانه نظام مهندسی، همراه داشتن کارت ملی متقاضی نیز ضروری است. گفتنی است به منظور پیشگیری از هرگونه خطا و اشتباه در فرآیند طراحی و ساخت مهر، بهتر است پیش از سفارش مهر خود مطالب و متن روی مهر را بر روی یک برگه یادداشت کنید تا فرآیند ساخت مهر سریع‌تر و بدون غلط انجام پذیرد.

مهر نظام مهندسی نشان هویت شما

در این مقاله به معرفی مهر نظام مهندسی، ویژگی‌ها، انواع و نحوه طراحی و ساخت آن پرداختیم. مهر مهندسی سبب می‌شود تا بسیاری از مشتریان به راحتی به مهندسان اعتماد کنند و از طرفی منجر به بالا رفتن اعتبار و هویت مهندسان در حوزه‌های مختلف می‌گردد. مهرهای مهندسی در انواع متعددی تولید می‌‌شوند که قیمت آن هرساله توسط سازمان نظام مهندسی تعیین می‌‌شود.